Štítky

úterý 9. února 2016

Kapsička na háčky nebo jiné poklady

Dnes se s vámi chci podělit o návod na jednoduché háčkované pouzdro. 



 Na podzim jsem naučila kamarádku háčkovat a protože jí to vážně chytlo, chtěla jsem jí na Vánoce překvapit celou sadou háčků. A tak jsem si usmyslela, že jí k nim vyrobím cestovní pouzdro, ať dostane i něco rukodělného. Navíc, když už to uměla, byl by nesmysl háčkovat jí nákrčník.

 Jasně, že jsem hledala návody na mém oblíbeném Pinterestu. Ale jak na potvoru nic, co by se mi opravdu líbilo. Až na jeden s hvězdičkovým vzorkem, který jsem zkusila a zjistila, že mě šeredně nebaví. A tak přišla na řadu improvizace. 


základ pouzdra

  Jelikož jsem ze rozhodla pro ozdobný lem a knoflíky, se vzorkem jsem si hlavu nelámala. Ony totiž ty dlouhé sloupky mají taky hodně do sebe. Začala jsem pružným řetízkem (návody v angličtině i češtině). Udělala jsem ho delší než háček, tak aby se případně vešly i nůžky. 
 Potom jsem prostě háčkovala ze strany na stranu. Na konci řady otočit, uháčkovat 3 řetízková očka místo prvního dlouhého sloupku a pokračovat DS. Jestli si nejste jisté, doporučuji vždy po čase přepočítat očka, občas se stane, že můžete omylem přidat nebo ubrat sloupek.

 Když jsem si zkoušela v průběhu práce udělat překlad kapsičky, začalo se mi líbit mít práci otočenou. Proto jsou nakonec řady svisle. Prostě jsem jen doháčkovala do potřebné šíře. Po té jsem ukončila a začistila konce, spodní třetinu jsem přehla nahoru - tím se vytvořila kapsička. Obě strany jsem sháčkovala za zadní nitku krátkými sloupky. Pouzdro tím získalo trochu objem a vejde se tam pohodlně celá hromada háčků.



lemování a knoflíkové dírky

 Vyměnila jsem barvu a olemovala okraje. Vnitřní jen jednou řadou krátkých sloupků - snažila jsem se trefovat do mezer pravidelně. To mi moc nejde, tak jsem nad tím radši nedumala, jinak bych to desetkrát párala:o)
 Na vnější jsem háčkovala celkem čtyři řady KS a pak obloučky. Ve třetí řadě jsem udělala knoflíkové dírky. V místě kde chcete mít knoflík neháčkujete do sloupků, ale uděláte řetízek se stejným počtem ok (v mém případě to byla 3ŘO) a pak háčkujete zase do sloupků předchozí řady. 
 Čtvrtá řada - jediné co musíte udělat, že pod ŘO knoflíkových dírek háčkujete stejný počet KS. Já tedy měla do mezery 3KS.


obloučky

 Začala jsem 1ŘO (náhrada na KS), vynechat očko, do dalšího 3DS, vynechat očko, 1KS, vynechat očko, do dalšího 3DS - opakovat až do konce řady. Když bude chtít obloučky výraznější, háčkujte 5DS do očka. Na konci řady jsem ukončila a všechny nitky zapošila.

 Pak už jsem jen přišila knoflíky, vložila háčky a semínka divokých rajčat, zabalila a vánoční dárek byl na světě. Celé mi to trvalo dva večery, čistého času asi šest hodin.
 Pokud máte jakýkoli dotaz na postup, klidně se ptejte, ráda odpovím. 

 A kdo chce znát přízi: světlá je Kateřina, háček č. 4, Tmavá Jeans VH, háček č. 3,5.




Žádné komentáře:

Okomentovat